Skip to main content

I got you, double unders.

It was super difficult trying to get myself to the gym yesterday. My body is completely torn up from this weekend. One of the guys there has been requesting Kit Kats because I went to the store with mom this weekend and she bought a bag of them. And if you know me... they're my absolute fave! So, he demanded, and I gave. LOL. I'm proud that I haven't caved in yet. Anyways, I did do the advanced work out with one of the other girls there.

Monday, October 22, 2012

Warm up: 1k jog and ero warm up

A: 20 x back squats at 70-75% of 1 rep max

B: For time:
500m row
75 double unders
30 hand stand push ups
75 double unders
500m row

Results A: 155 lbs - I did exactly between 70-75%, lol. I did 2 sets of 5 first, and finished the last 10 in a row. It got me tired as shit.

I had time in between to chill and set up for the metcon. It was cool just relaxing.

B: 16:33
I did at most 6 double unders in a row! I did maybe 25-30 double unders total and finished the rest doing 100-150 single turns. For the hand stand push ups, I got into the handstand and lowered myself slowly, brought my legs down and did it again. That was definitely a challenge.

I got excited doing my double unders and I couldn't get back into it, plus I was exhausted. Glad I went last night though, my body feels loosened up a bit. I hope I can last tonight!

Nancy is going to WOD with me at Ero today! I'm excited. Hopefully she will join me soon :)

Paleo Update: I'm doing better this week. I was lazy to cook last night but good thing I had leftovers from Sunday night. I don't think I'm going through that carb flu anymore. I plan on making more Sweet Potato Mash and cauliflower rice tonight. I got a new food processor so I can't wait to throw down on that, lol. I also have the Nom Nom Paleo app, so I gotta utilize that too. So much to do!

Comments

Popular posts from this blog

...so about that comfort zone

So, for the past year and a half, I have made it a point to do things to get out of my comfort zone. Even if it's as minuscule as going to farmers market. 
BTW, I went to a farmers market for the first time on Saturday! The BFF has been wanting to go and we finally had the chance to. So, you know how they sell organic and fresh produce? Yeah... We didn't get any of that. However, we did taste test some fruits and it was friggin bombskies! 

Nutella filled Hawaiian donut. What's up. 

BFF got her flowers and I got my macaroons from Munch Bakery. Turns out her dad and my dad golf together. 
Random question: how far would you drive to buy a couple pairs of pants?
To answer that for myself... 80 miles round trip... And the pants weren't even for me, lol. 
Shoutout to the BFF for sticking it out with me! 

After four, and I repeat, FOUR hours of searching for pants, the BFF and I met up with Big Bruddah at Gen KBBQ! Best decision of my life!
Another comfort-zone-breaker... I …